It is currently Sun Feb 17, 2019 3:37 pm
View unanswered posts | View active topics
Board index » HJØRNESTEINER I SAMFUNNET ("bak" lover og holdninger) » >> Vitenskap og statistikk mot barnevernsovergrep
Author |
Message |
mater familias
|
Post subject: Re: Bufdir-rapport: Åtte av ti er fornøyd? Posted: Sun Oct 25, 2015 1:38 pm |
|
 |
Rang: Storbruker |
|
_________________ Never, never, never give up!
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life." (Churchill)
|
|
 |
|
MH Skånland
|
Post subject: Re: Bufdir-rapport: Åtte av ti er fornøyd? Posted: Fri Oct 30, 2015 4:10 pm |
|
 |
Superposter |
 |
Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am Posts: 6878 Location: Oslo
|
Her er en utmerket artikkel i Stavanger Aftenblad om Burdir-rapporten.
Ragnvald Bjørgaas Petersen:
Stavanger Aftenblad, 30 oktober 2015
Kommentarer fra min side er unødvendig – artikkelen sier det:
"Situasjonen i dag er at svært mange familier uttaler at de har blitt utsatt for overgrep fra barnevernet, og at en del fagfolk som er indirekte eller direkte involvert, mener det samme. Det som etter min mening er like urovekkende, er myndighetenes vilje til å drive barnevern på gamle premisser, når forskning i offentlig regi ikke har klart å bevise at barnevern virker."
"Mye tyder på at barnevernet i denne skjønnsutøvelsen i altfor liten grad vektlegger farene ved omplassering… "
"I et medisinsk perspektiv kan adskillelsen mellom barn og foreldre i seg selv betraktes som en form for psykisk tvang med potensielt livsvarige ettervirkninger."
"… kan vi etter min mening ikke utelukke at et større antall barn går fra vondt til verre når samfunnet griper inn med tiltak. Årsaken til dette er at barnevern hovedsaklig drives med virkemidler som kan ha mange skadevirkninger for barna, uten at de samtidig har noen dokumenterbar positiv effekt."
_________________ Hjemmeside http://www.mhskanland.net
|
|
 |
|
MH Skånland
|
Post subject: Re: Bufdir-rapport: Åtte av ti er fornøyd? Posted: Sun May 29, 2016 2:17 pm |
|
 |
Superposter |
 |
Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am Posts: 6878 Location: Oslo
|
Rune Fardals appell ved demonstrasjonen i Trondheim 28 mai 2016 er relevant her. Det dreier seg om barnevernets "undersøkelser", slik som "8 av 10 er fornøyd ...."
Rune Fardal, på youtube, 28 mai 2016
_________________ Hjemmeside http://www.mhskanland.net
|
|
 |
|
familien-er-samlet
|
Post subject: Re: Bufdir-rapport: Åtte av ti er fornøyd? Posted: Sun May 29, 2016 6:32 pm |
|
 |
Rang: Storbruker |
|
Fardal går jo enda dypere i materien. Det er lite troverdighet igjen av denne rapporten nå. Journalistene ønsker visst ikke å utfordre myndighetene på dette.
|
|
 |
|
Arild Holta
|
Post subject: Re: Bufdir-rapport: Åtte av ti er fornøyd? Posted: Sun May 29, 2016 9:53 pm |
|
 |
Site Admin |
 |
Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm Posts: 7442 Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
|
Ren svindel, kaller jeg det. Jeg blir regelrett provosert.
_________________ ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ .
|
|
 |
|
Sliten
|
Post subject: Re: Bufdir-rapport: Åtte av ti er fornøyd? Posted: Sun May 29, 2016 10:00 pm |
|
 |
Rang: Ivrig bruker |
|
Kan ikke si annet enn at det passer inn i mønsteret jeg selv har fått av dagens Norge. Gudene vet hvor lenge det har eksistert før jeg så det.
|
|
 |
|
Board index » HJØRNESTEINER I SAMFUNNET ("bak" lover og holdninger) » >> Vitenskap og statistikk mot barnevernsovergrep